ETICKÉ PRAVIDLÁ
SPOLOČENSTVA ČERPACÍCH STANÍC PHM, LPG a CNG
Zámerom Spoločenstva čerpacích staníc PHM, LPG a CNG je vytvárať optimálne podmienky pre dynamické podnikanie v oblasti prevádzkovania a servisu čerpacích staníc PHM, LPG a CNG, investičnej a projekčnej činnosti, skladovania PHM, LPG a CNG, stavebnej činnosti, prepravy a ostatných súvisiacich činností a hájiť spoločné záujmy jeho členov. Členovia Spoločenstva čerpacích staníc PHM, LPG a CNG dbajú na vysokú úroveň poskytovaných služieb, dávajú dôraz na vybudovanie a spoľahlivosť dlhodobých vzťahov v konkurenčnom prostredí slovenského trhu.
1. Členovia a Čestní členovia Spoločenstva čerpacích staníc PHM, LPG a CNG dôsledne dodržujú právny poriadok Slovenskej republiky.
2. Rešpektujú platné predpisy o ochrane životného prostredia.
3. Zaväzujú sa zabezpečiť zamestnancom zodpovedajúce pracovné podmienky z hľadiska bezpečnosti práce a chrániť pred úrazom zákazníkov a tretie osoby.
4. Zaručujú, že kvalita nimi predávaných výrobkov a služieb zodpovedá normám platným v SR. Ručia za akosť týchto výrobkov.
5. Odmietajú účasť ktoréhokoľvek svojho zamestnanca a partnera na korupcii, resp. nečestných aktivitách.
6. Žiaden z členov Spoločenstva čerpacích staníc PHM, LPG a CNG sa nebude pokúšať priamo alebo nepriamo získať zamestnancov, ktorí sú v pracovnom pomere u iného člena, za účelom získania hospodárskej výhody.
7. Riadne plnenie uzavretých zmlúv a dohôd považujú členovia Spoločenstva čerpacích staníc PHM, LPG a CNG za zásadný predpoklad rozvoja obchodných vzťahov.
8. Členovia si vzájomne pomáhajú pri poskytovaní informácií a riešení problémov na základe získaných skúseností.
9. Podporujú pozitívny postoj a názory verejnosti na Spoločenstvo a pomáhajú pri rozširovaní členskej základne.
10. Podporujú neformálne stretnutia členov na športovej, kultúrnej a spoločenskej úrovni.
Postup pri porušení etických pravidiel
1. Porušenie etických pravidiel prejednáva rozhodcovská komisia na podnet členov Spoločenstva alebo aj z podnetu tretích osôb v lehote do 30 dní od obdržania podnetu.
2. Podľa priebehu a výsledku šetrenia vypracuje rozhodcovská komisia odporučenie pre predstavenstvo Spoločenstva čerpacích staníc PHM, LPG a CNG.
3. Pri porušení etických pravidiel môže predstavenstvo:
- riešiť porušenie pohovorom
- napomenutím
- vylúčením člena
4. V prípade, ak etické pravidlá porušil člen, ktorý je v orgánoch Spoločenstva, nezúčastní sa tento člen rokovania.
V Bratislave, 6.5.2011